5.04.2011

Bir Gevende Konseri… 17.02, Ghetto.

Drum&Bass'de ilk Yazı...


Yeni bir dergiye daha başlamış bulunmaktayım. Ne zamandır müzik yazıları yazmıyordum, beni çok heyecanlandıran bir süreç oluyor bu yüzden. Üstelik işim sanırım dünyanın en güzel işi. Her sayı için bir konser seçiyorum. Gidip o grupla/sanatçıyla bütün gün eğleniyorum, sonra oturup ne yaptık ne ettik, konser nasıldı size anlatıyorum, yanına da çektiğim 5-6 fotoğrafı ekliyorum ve dergiye gönderiyorum...
Oh.. mis gibi müzik.
BACKSTAGE diyorlar dergide köşeme. Bana 2 güzel tam sayfa veriyor bu güzel dergi. Hayran olduğum, sevdiğim saydığım müzisyen abilerimle, dostlarımla beraber yazıyorum artık..
Oh.. Good.. Yes!

İlk sayı için Gevende konserine gittim.17.02 Ghetto. Müziğinden tahmin ettik, sevdik,saydık yıllarca bu adamları zaten.. Lakin birebir iletişime girince daha da bir fethettiler gönlümü. Tüm grubu, müziği, röportajı, albümü tek bir kelimeyle özetliyorum sizin için.
SAMİMİYET.

Yazıdan tadımlık bir bölüm vereceğim tabi ki, gidin alın okuyun dergiyi. Dağıtımı gayet iyi, Kesin bulursun. İçinde soundcheck, kulis, kulisteki röporajımız, dinleyiciler, mekan ve müzik var... Gevende var zaten işte,
Daha ne olsun..




''Gevende, ‘music from Neverland’ diyerek tanımlıyor kendisini… Bu ‘hiçbiryerin müziğini’ gidip yerinde dinleyince, insanın şöyle bir düzeltme yapası geliyor; ‘music from Wonderland!’
...
Gevende müthiş bir parçayla başladığı konserini yine aynı şahanelikte bir parça ile sona erdirdi. Bu parça mekandaki herkesi, anında kendi ambiyansının içine çekiverdi. Boşlukta gözlerinizi yumarak salınacağınız,  yaklaşık 10 dakika süren tarif edilemez bir yolculuk bu. Adı Akvaryum.  Kendimi müzikle izole etmek istediğimde,  ilk tercihlerimden biridir album çıktığından bu yana. Albümün adı  ‘Sen Balık Değilsin ki’ olsa da, insanın bu şarkıyı dinlerken okyanuslara dalası, balıklarla yüzesi geliyor...
...
Gevende ise konserlerine devam edecek… İlk albümden sonra İngiltere, Almanya,Fransa gibi birçok ülkede konserler veren grup, önümüzdeki aylarda yine yurt dışında konserler vermeyi planlıyor. İstanbul ağırlıklı Türkiye konserleri de, yazla birlikte gelen büyük festivallerle daha da şenlenecek.
Sanırım işler bu şekilde devam ederse, bu ‘hiçbiryerin’ müziği, ‘her yere’ sesini duyurmayı  başaracak. ''

Hiç yorum yok: